perjantai 12. lokakuuta 2012

Päällikkökurssi Kroatiassa, 2/3

Reittimme oli suurin piirtein seuraavanlainen

Marina Kastela - Brac (Bobovitchin (tjmv)lahti) - Hvar (joku Marina siinä itse Hvarin kaupungin lähellä) - Vis - Drvenik - Milna (Bracin saarella) - Marina Kastela.

Edessä Vissin saari
Heti ensimmäisenä päivänä näimme delffiinejä! Tämä oli kyllä ehdottomasti (omasta mielestäni) yksi reissun kohokohtia. Pieni asia, mutta jotenkin lämmittävä tilanne. Tätä kun en varsinaisesti odottanut, ja eläimet yllättivät kyllä mainiosti.

Kokonaisuudessaan formaatti oli seuraavanlainen: Aamupäivällä heräilimme kun heräilimme (itse tykkään nukkua pitkään), ja nautimme aamupalan veneessä. Aamutoimien jälkeen lähdimme purjehtimaan, ja otimme suunnaksi seuraavan kohteen, joko uimapaikka (joku kiva lahti) tai seuraava yöpymispaikka.

Chillailua kannella matkalla Drvenikiin
Pidimme päivämatkat lyhyinä (max 5h), ja perille saavuimme iltapäivällä, jolloin venepaikat eivät vielä olleet aivan täysiä. Valitsimme ankkuripaikkojen sijasta mieluummin hyvin varustellun marinan (suihkut ja vessat ja hyvät ravintolat). Toisinkin olisimme hyvin voineet tehdä, mutta koko venekuntamme arvosti tutustumista pieniin Kroatikyliin (mm. Milna, Vis ja Drvenik) hyvistä asemista, ennemmin kuin jollilla ajelemista ja ankkuripaikkoja yms.

Idyllinen ravintola Vissillä
 Illalla käppäilimme kylissä, ja kohokohtana oli useasti mukava ja maukas illallinen erilaisissa mukavissa ja idyllisissä ravintoloissa. (Erityismaininta sille Drvenikin rosvopaistille siellä rinneravintolassa, jonka nimeä en tietenkään muista).

Illat venyivät aina myöhään yöhön asti. Nauru raikui, juttu luisti ja juomaa kului. Terveisiä Juhalle timanttisen hauskoista jutuista.

Päällikkökurssi Kroatiassa, osa 1/3.

Päällikkökurssi Kroatiassa, osa 3/3.